• Καθορίστε μια συγκεκριμένη ρουτίνα για τις εργασίες του σχολείου. Προσπαθήστε να προγραμματίσετε το «διάβασμα» να γίνεται την ίδια ώρα και στον ίδιο χώρο κάθε μέρα. Αν το παιδί συμμετάσχει στον προγραμματισμό, μπορεί να είναι περισσότερο συνεργάσιμο στο «διάβασμα».
  • Όταν κάνει τις εργασίες του σχολείου, σχεδιάστε τακτικά διαλείμματα κάθε 10 ή 15 λεπτά. Αφήστε τον να περπατήσει γύρω, να πιει νερό ή να φάει ένα σνακ. Χρησιμοποιήστε ένα χρονόμετρο για να παρακολουθείτε τα διαλείμματα και το χρόνο που αφιερώνετε στο «διάβασμα». Έτσι, φτιάχνουμε ένα ημερήσιο πρόγραμμα μελέτης.
  • Φροντίστε να έχει ένα σταθερό ήσυχο δωμάτιο που διαβάζει και το γραφείο να έχει μόνο ότι χρειάζεται για τη μελέτη και όχι άλλα αντικείμενα που μπορούν να αποσπούν την προσοχή του παιδιού.
  • Πρέπει να επικρατεί ησυχία στο σπίτι τις ώρες μελέτης.
  • Προσφέρετε ανταμοιβές για την ολοκλήρωση των εργασιών του σχολείου. Ο στόχος είναι να μειώσετε την άμεση επιτήρηση και σταδιακά να γίνει ο ίδιος υπεύθυνος για την ολοκλήρωση της εργασίας.
  • Δίνετε εποικοδομητική ανατροφοδότηση και μην είστε επικριτικοί. Μπορείτε να πείτε «Είμαι χαρούμενη που ξεκίνησες αυτήν την εργασία. Ανυπομονώ να διαβάσω τις πρώτες παραγράφους αύριο το πρωί» αντί να πείτε «Δεν έχεις κάνει τίποτα όλη την εβδομάδα».
  • Αν ξεχνάει τα πράγματά του ή τις εργασίες στο σχολείο, οι συνέπειες πρέπει να είναι λογικές. Για παράδειγμα, βάλτε τον να επιστρέψει στο σχολείο για να πάρει ό,τι χρειάζεται.
  • Ειναι καλό τα παιδιά να ξεκινούν το διάβασμα από τα δύσκολα μαθήματα γιατί είναι ακόμα ξεκούραστα.
  • Στα θεωρητικά μαθήματα είναι καλό να υπογραμμίζουν τα παιδιά τις κύριες λέξεις και να βάζουν πλαγιότιτλους ανά παράγραφο με την κύρια ιδέα.